8 september 2011

The Making Of: Gordijnen

Gordijnen maken, het is wat. In de babykamer zit een dakkapel, waardoor er naast het raam geen ruimte is voor de uiteinden van een gordijnroede. Ik naar de Praxis voor een roede met zogenaamde plafondhaken, maar volgens M. zou het mooier en strakker worden om een rail op te hangen. Ik weer terug, stang omruilen voor een (verstelbare) rail, ondertussen brainstormend over hoe ik een gordijn met plooien zou moeten maken?!

Het is gelukt! Het RIKTIG plooiband van Ikea heeft me een grote dienst bewezen. Dit stik je aan de bovenkant van je gordijn(en), je trekt de touwtjes aan en je krijgt prachtige plooien! Haakjes eraan, en ophangen maar. De onderkant op maat maken was nog een hele klus, het strijkband in combinatie met het hete strijkijzer deed de roze stof smelten, dus uiteindelijk heb ik alle vier de onderkanten onder de naaimachine gelegd. Ik ben tevreden!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Posted by Picasa

1 opmerking:

  1. Wauw, fantastico, wat ben jij GOED met naald en draad zeg!

    (Ik ben jaloers. Zou de oude naaimachine van mijn oma echt eens moeten laten repareren en erachter kruipen, maar kan me er niet toe zetten. Ik ben bang dat het mijn ding niet is, maar ik wou zo graag dat het dat wel was! Vooral als ik dit soort mooie dingen zie...)

    BeantwoordenVerwijderen