4 december 2011

Kraamcadeaus

We zijn overspoeld met de leukste kraamcadeaus. En steeds was ik weer verbaasd wat mensen voor leuks voor Olivia uit hadden gezocht! Voor degenen die binnenkort op kraambezoek gaan en nog een leuke gift zoeken, bij deze wat inspiratie.

Altijd goed: kleertjes, alles wat zacht is (knuffels, wikkeldoeken, slofjes, snoozedoekjes) en muziekjes. Koop nooit de kleinste maat, want die heeft moeders zelf al aangeschaft, of in ons geval: die is té klein! Verrassend hoe goed iedereen onze smaak weet, er zaten weinig missers tussen. En houd rekening met het seizoen. Hadden wij even geluk: gebreide pakken, gehaakte slofjes, leuke vestjes en maillots!

Boeken zijn te gek om te krijgen. Ik heb achterin ieder prentenboek/ kinderboek geschreven van wie onze dochter het boek heeft gekregen en daarbij de datum. Leuk voor later, weet ik uit eigen ervaring. Ook het boek 'Baby' van Desmond Morris is een goed kraamcadeau. Ik kreeg het in mijn zwangerschap van mijn vriendinnetjes en kijk en lees er regelmatig in.

Alles met de naam van de desbetreffende baby is TOP! Het is zo leuk om die ene, te gekke, fantastische naam, waar je helemaal weg van bent, te zien staan op een (in ons geval) Gouden Boekje, toilettas of zeepje.

Alles voor op latere leeftijd is ook leuk om te geven. Daar had ik zelf nooit bij stil gestaan, maar ik ben heel blij met de grotere kleertjes en het speelgoed voor over een paar maanden/ jaar. Kleine baby's worden groot. Het leukste budget cadeau wat we hebben gekregen is misschien wel het paar té leuke regenlaarsjes met stippen dat voor minder dan vijf euro te koop is bij Action. Het is overigens opvallend hoeveel schoeisel Olivia naast de regenlaarsjes nu al heeft: een paar baby Ugg's, echte leren ballerina's, drie paar gympjes, zachte sloffen van Koeka, drie paar gebreide/ gehaakte slofjes en open zomerschoentjes. Fashionista!

Bijzonder: iets uit het buitenland. Olivia heeft een baboesjka muziekdoosje gekregen uit de Oekraïne, speciaal voor haar meegenomen en om te huilen zo mooi...













1 opmerking: